1Vozidlo je v pohybe, ale v prehľade jázd (v online okne pod mapou) svieti 0 km, žiadna jazda. Prečo je to tak?
Ide pravdepodobne o prvú jazdu dnešného dňa a jazda ešte nebola ukončená. Systém jazdu ešte nevygeneroval, a preto nie je v prehľade jázd. Až pri prvom zastavení vozidla a vypnutí zapaľovania sa jazda vygeneruje a zobrazí v prehľade jázd. Dovtedy môžete jazdu sledovať na mape (pri otvorení v novom okne), od jej začiatku až po aktuálnu pozíciu.
2V prehľade jázd mi chýbajú tankovania, ktoré mám uvedené vo faktúre od tankovacej spoločnosti. Import mal prebehnúť automaticky. Čo spôsobilo túto situáciu?
Nastala situácia, keď systém tankovanie naimportoval, ale nespracoval. Tankovanie nájdete v záložke Vozidlá – Tankovanie – Import tankovania – Stav: Nespracované. Ako túto situáciu vyriešiť? Pozri nasledujúcu otázku.
3V naimportovaných tankovaniach som našiel červeným vyznačené nespracované tankovania. Prečo a čo s tým môžem urobiť?
Dôvody, pre ktoré toto tankovanie nebolo spracované, môžu byť: tankovanie bolo realizované cez tankovaciu kartu, ktorej názov (identifikačný údaj) nezodpovedá žiadnemu z monitorovaných vozidiel, a preto systém nedokázal tankovanie priradiť k žiadnemu vozidlu; dátum a čas predmetného tankovania sa nezhoduje so žiadnym ukončením jazdy, to znamená, že dané vozidlo v čase tankovania nestálo na čerpacej stanici; tankovacia karta bola použitá na natankovanie do iného vozidla; vodič počas tankovania zabudol vypnúť zapaľovanie a jazda na čerpaciu stanicu nebola ukončená a systémom nebola nevygenerovaná.
4Máme nové vozidlo, do ktorého nám bola namontovaná GPS jednotka. V zozname vozidiel však toto nové vozidlo nevidím. Ako je to možné?
V rámci vášho prístupu máte oprávnenie na určité vozidlá, medzi ktorými sa predmetné vozidlo nenachádza. Požiadajte prostredníctvom Žiadosti o rozšírenie prístupu (nájdete v Dokumentoch na stiahnutie) o udelenie oprávnenia na toto vozidlo.
5Urobil som korekciu tachometra a rozdiel medzi stavom tachometra vo vozidle a stavom tachometra v systéme je viac ako 500 km. Je takýto rozdiel prípustný?
Pri zadávaní korekcie tachometra do systému je rozhodujúci %-ný rozdiel, ktorý by mal ležať v rozpätí ±3 %. Absolútna hodnota sa potom percentuálne rozpočíta na všetky jazdy od dátumu poslednej korekcie. V prípade, že je tento rozdiel väčší, ako je prípustná tolerancia, napr. 10 % a viac, oznámte túto skutočnosť nášmu oddeleniu Hotline. Správnosť údajov je nutné preveriť. Ešte pred tým, prosím, skontrolujte, či sa zhoduje dátum odpočtu km vo vozidle s dátumom zadania korekcie.
6V prehľade jázd sa namiesto mena vodiča objavuje N/A. Čo s tým môžem urobiť?
V prípade, že vo vozidle používate na identifikáciu vodiča RFID čip, príp. Dallas kľúč, môže byť dôvodom: poškodenie RFID čipu (Dallas kľúča) alebo poškodenie čítačky vo vozidle. V takomto prípade kontaktujte oddelenie Hotline. Bezplatne dohodneme výjazd technika, ktorý zariadenie skontroluje a opraví, príp. vymení. Neprihlásenie sa vodiča po naštartovaní vozidla, napr. keď si vodič svoj čip zabudol. V prípade, že horeuvedenú identifikáciu vodiča nevyužívate, je možné priradiť k danému vozidlu vodiča cez kartu vozidla (vodiča vyberte z rolovacieho zoznamu).
7Používame identifikáciu vodiča cez RFID čipy. Keď vodič, ktorý mal doteraz priradený takýto čip, skončí, môžem jeho čip dať inému vodičovi?
Áno, je však potrebné, aby ste najprv vodičovi, ktorý už u vás nepracuje, daný čip odobrali. V systéme na jeho karte kliknete na priradené číslo čipu (v zozname vodičov sa vedľa jeho mena objaví iba prázdna zátvorka). Tým sa číslo čipu presunie do zoznamu voľných čipov, ktoré môžete priradiť novým vodičom.