7 tipov ako efektívne spravovať firemný vozový park
Aj rozvoz tovaru sa dá robiť efektívnejšie. Pomôžeme vám s tým
Monitorovacie služby sa stali užitočným pomocníkom v logistike firemných vozidiel. Samotné logistické firmy zväčša disponujú aj veľkým vozovým parkom a o ten je potrebné sa starať. A to nielen z pohľadu nákladovej efektívnosti, funkčnosti či bezpečnosti, ale najmä každodennej správy (fleet managementu). Monitorovanie vozidiel uľahčuje evidenciu vozidiel, administráciu nákladov a tiež celkovú správu vodičov. Monitorovací systém združuje mnoho funkcií, ktoré nám umožňujú prispôsobovať sa potrebám zákazníkov.
Veľkou skupinou zákazníkov ktorí využívajú naše služby, sú rozvozové spoločnosti, ktoré sa špecializujú na doručovanie tovaru, jedla alebo iných služieb priamo k zákazníkovi. Ide o veľmi širokú skupinu zákazníkov, pod ktorých spadajú firmy zamerané na rozvoj tovaru, potravín, jedla, ale aj liekov a zdravotníckych pomôcok. Mnohokrát ide o tovar, ktorý si na prepravu vyžaduje špecifické podmienky. A práve tým prispôsobujeme aj naše služby.
Charakteristickým znakom rozvozných spoločností zväčša býva veľký počet vozidiel vo firemnom vozovom parku, mnoho vodičov a veľa najazdených kilometrov. To všetko treba efektívne manažovať a vďaka Commanderu sa to dá bez problémov zvládnuť. Dispečerská mapa vám umožňuje sledovať polohu vozidiel v reálnom čase. Umožňuje externým používateľom preposlať odkaz, kde podľa inštrukcií môžu sledovať uvedené vozidlo na určitý čas, ktorý môže byť stanovený odosielateľom, a to bez potreby prihlasovania sa do systému Commander Control Car. Využiteľnosť je implementovateľná najmä pri externých odberateľoch, ktorí chcú mať prehľad, kde sa ich tovar nachádza.
„Poskytované služby nám priniesli prehľadnejšiu správu vozidiel, nákladov a vedenie kníh jázd pre vodičov. Postupne plánujeme ponúkané služby využívať vo väčšom rozsahu.“ dodáva Ján Smuda, facility services & fleet specialist spoločnosti DPD.
S vysokou vyťaženosťou vozového parku súvisí aj potreba efektívneho plánovania jázd vodičov a ich vyťaženosti. GPS monitoring je užitočným nástrojom aj pri dodržiavaní bezpečnostných pravidiel a delení jázd aj podľa pravidla o čase jazdy a odpočinku. Oceníte to najmä pri vozidlách, ktoré majú nepretržite zapnutý motor a vďaka zadefinovaným časom státia si dokážete vyselektovať priestor na oddych či jednotlivé zákazky. Najkomplexnejším nástrojom na zaznamenávanie údajov o činnosti vodiča je tachograf, ktorý je využívaný najmä v kamiónovej a autobusovej doprave.
Od konkrétneho odvetvia, v ktorom firma pôsobí, závisí aj využívanie ďalších doplnkových služieb. Napríklad ak potrebujete zvýšiť zabezpečenie vozidla a mať vyšší prehľad o polohe vozidla, môžete využívať waypointy a nastaviť si notifikácie na zóny podľa vašich preferencií. Je to iba jedna z možností, ako mať lepší prehľad o tom, čo sa s vaším autom práve deje. Ďalšou z možností, ako zvýšiť zabezpečenie je monitorovať otváranie dverí vďaka modulu, ktorý je kompatibilný s naším GPS systémom. Táto funkcionalita je mimoriadne obľúbená najmä v taxislužbách alebo autopožičovniach, kde si viete takýmto spôsobom ochrániť vozidlo pred neoprávneným manipulovaním pod kapotou.
Špecifickou funkciou je monitorovanie vnútornej teploty vo vozidle, čo je dôležité pri prevoze liekov či potravín. Aj toto vieme bez problémov zabezpečiť prostredníctvom dvoch teplomerov umiestnených na rôznych miestach a prídavným zariadením, ktoré monitoruje kedy a na aký čas boli dvere otvorené.
„Commander je prehľadný online systém, kde je možné vidieť všetky naše autá a proaktívne s nimi pracovať. Vynikajúca pomôcka pri vytváraní knihy jázd, ktorú je možné okamžite vygenerovať. Šetrí čas a odbremení nás od administratívy. Vyšli nám v ústrety a bolo možné si systém pred ostrým spustením otestovať na vlastných autách.“ Ľuboš Baran, COO Pilulka
Ďalšiu požiadavkou od zákazníkov býva aj presnejšie vykreslenie mapy. Nastavením kratších časových intervalov alebo uhlov vieme zobrazovať trasu oveľa podrobnejšie ako pri bežnom zasielaní dát v intervale každých 30 sekúnd. Využívajú to firmy, ktorých efektivita využívania vozidla nie je meraná počtom presunov z bodu A do bodu B, ale na základe vykonania pedantnej práce počas danej cesty. Ide napríklad o vozidlá údržby ciest a podobne.
Jedným zo spoločných znakov rozvozných firiem býva veľký počet vodičov. A všetci vieme, že práve manažovanie väčšieho počtu ľudí býva veľakrát to najnáročnejšie. Vytváranie cestovných príkazov, plánovanie jázd, ale aj zdieľanie vozidiel viacerými vodičmi musí byť veľmi dobre organizované. Celý tento proces vám výrazne zjednoduší identifikácia vodičov prostredníctvom čipov alebo kariet. Vďaka nim si dokážete filtrovať jazdy podľa vozidla alebo vodičov a zjednodušiť si tak celkovú administratívu. S tou vám pomôžu aj tankovacie karty, ktoré vám zvýšia prehľad a komfort vodičov pri tankovaní.
„Odkedy máme v spoločnosti zavedený systém Commander, správa nášho vozového parku je jednoduchá a prehľadná. Spolupráca so spoločnosťou Commander je naozaj fantastická a profesionálna. Pracujú rýchlo a dôsledne a, čo my oceňujeme najviac, nepoznajú „nedá sa“. Okrem prehľadnosti správy a reportovania dát zmenili prístup aj naši zamestnanci, lebo vedia, že ich vidíme, keď chceme, a nezneužívajú dôveru zamestnávateľa. Úspešne sme „spálili“ staré knihy jázd a vykročili do sveta technologického pokroku. Viem, že sme si vybrali to najlepšie.“ Andrea Kurucová, HR Manager
Každá firma je špecifická, preto sa snažíme maximálne prispôsobiť potrebám trhu. Neustále skvalitňujeme naše služby, vďaka čomu stále viac zjednodušujeme zákazníkom správu firemných vozidiel. Ak máte aj vy záujem o naše služby, napíšte nám. Spoločne vymyslíme to najoptimálnejšie riešenie.